2012. július 22., vasárnap

cukkini



Az idei nyár nagy slágere a rakott cukkini volt nálunk. Sokaknak tetszett/ízlett (legalábbis azt mondták) és olyan egyszerű, hogy még én is meg tudom csinálni. Paradicsom és snidling van a kertben, cukkinit meg kapunk Papitól talicskával. Theo Ceceár le is írta az örökkévalóság számára a receptet a szakácskönyvembe, amit még dr Schwarcztól kaptam 2000-ben


és most macskakaparását én írom át ide javított verzióban:

"A friss cukkini két végét levágom, meghámozom, felszeletelem. Ha vannak benne nagy magok, azokat kiszedem. Megsózom. Egy tepsit kiolajozok és a szeleteket ráhelyezem (ne a lukasak legyenek alul). Erre jön rá reszelt (füstölt) sajt és apróra vágott sonka / tarja keveréke (30-30 deka). Erre megint egy réteg cukkini, majd megint egy réteg sajt és sonka. A tetején cukkini (vagy még rá csak sajt), és a végén leöntöm tojás és tejfEl keverékével 10 dkg tejfEl / 1 tojás alapon (általában 3-3). Ebben a masszába mehet bors és kakukkfű, a legtetejére paradicsomszeletek és snidling, dísznek is. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm alul (hőlégkeverés). "

Így néz ki a végeredmény, amikor én  (=Cz.) csináltam, elbambultam és odakozmált


de azért ehető lett még


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

you might also like this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...