2011. október 12., szerda

kishírek a háztájiból

A fagyok beállta előtt akciózás volt  a kertben. A levendulákat kiültettem a virágládákból a pince hátára és Bettike mellé, akit így rózsa - írisz - levendula koszorú övez. Az idei telepítésű sövényt visszavágtam. Elültettem kb. 90-100 tulipán-nárcisz és györgyike + hófény hagymát. Megérkezett a Starkl-tól a piros meg a fekete ribizli, az egres, a Szibéria szentélybe és a B-Club sarokba a szibériai mézbogyó, meg még lesz elültetni való pár hóvirághagyma (mivel itt tavasszal magától csak egyetlen egy nőtt ki), meg kb. 70 krókuszhagyma. Anyutól meg bolgár díszhagymákat kaptam. Ezeket segédkertész Lucifer társaságában vermelem el. Elkezdtem behordani a szobanövényeket. A nagyobbakat Hápi hozta be. Ezek egy része a lépcsőre került. Lucifer ezek között ücsörög és meditál délutánonként.

Kandúr olvasók talán jobban értékelik a hírt, hogy Groff Sygetthy ma meghozta a pálinkatermésünket, ami 3-3 liter lett a körténkből meg a sárga szilvából. Azt nem tudom megmondani, hogy milyen, mert nekem minden pálinka körömlakklemosó szagú és ízű. Illetve körömlakklemosót még nem ittam, de szerintem olyasmi lehet mint a pálinka.

2 megjegyzés:

  1. Csámcsi a beagle2011. október 13. 14:12

    Nálunk a hagymaültetés menetrendje a következő: gazdi virághagymát elültet, Csámcsi kutya kiás. Gazdi erőteljes NEM kíséretében hagymát újra elültet, Csámcsi kutya – megvárva, míg gazdi látótérből kikerül – kiás. Egészen addig, míg Csámcsi kutya csalódottan tudomásul veszi, hogy gazdi – vele ellentétben - egyik helyre sem finomságot rejt el a földbe….

    VálaszTörlés
  2. Nálunk ez így megy: kisáom-kapálom a gödröt. Lucifer azonnal beleugrik, hentereg benne, ha ígéretes földipocok luk is van mögötte, akkor könyökig vájkál benne (ami azért jó, mert pont könyökig fehér a bundája). ha beöntözöm, Lucifer extázisban rohan, hiszen VÍZ közelébe juthat, ekkor a sárgödörben pacsál, pofája tele sárpöttyel, lábai mocskosak, ha van göröngy, azt még belepofozza.

    VálaszTörlés

you might also like this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...